Træning til ski- som kan laves derhjemme, hurtigt og effektivt

Tag forskud på skiglæden mens du kommer i form!

Den ska’ jeg da ha’!

Dette program er for dig, der gerne vil give dig selv et forspring til skiferien. Med simple men udfordrende øvelser, kan du forberede dig fysisk på din aktive ferie, så du får mere ud af den og reducere risikoen for at komme hjem med en skiskade.

Lige til at gå til

Du kan lave alle øvelserne derhjemme.  Eller du kan lægge dem ind i din træning eller på løbeturen, hvis du allerede er fysisk aktiv.Programmerne er specifikt designet til at gøre dig bedre, stærkere og mere sikker på ski. Danmarks bedste skiløber, Anja Bolbjerg, har håndplukket de mest relevante og effektive øvelser, så du kan få mere ud af ferien. Det er lige til at gå til og du lægger selv niveauet.

Gør en forskel -effektivt!

Alene med to gange ugentlig træning til ski af 30 minutters varighed, vil du gøre en kæmpe forskel for dig selv og blive mærkbart bedre rustet til at få noget ud af sneen fra første til sidste feriedag. Det gælder også, selv om du generelt føler dig i god form.

Jeg altid klaret mig uden træning til ski…

Fint nok, men her har du et redskab til at kunne komme ud og koble fra og suse rundt i al ubekymrethed på din ferie. Hvorfor så spilde kostbar ferietid på unødvendig ømhed og træthed på skiferien år efter år.

Det har du måske endda oplevet, selv om du generelt føler dig i god form. Det er fordi, de bevægelser og de kræfter du udsættes for, når du er på ski, er helt unikke i forhold til andre sporter.

Derfor vil både trænede og utrænede blive belønnet med en relativt lille indsats.

Her er bare nogle af de fordele du kan se frem til ved at følge de 30-minutters seancerne i programmet 2 til 4 gange om ugen:

  • Du får mere ud af skiferien, når du ikke skal døje med ømhed og træthed
  • Du bliver en bedre og stærkere skiløber
  • Du forebygger skader
  • Du kan få bugt med de sædvanlige skavanker i ryg og knæ

– Alt det samtidig med at du får trænet dit generelle fitness niveau

Den ska’ jeg da ha’!

Om programmet
Øvelserne er samlet i færdige skitræningsprogrammer, som kommer hele vejen rundt på 30 minutter.
Det er lige til at gå til og du lægger selv niveauet.Du kan lave alle disse skitræningsprogrammer derhjemme. Programmerne er specifikt designet til at gøre dig bedre, stærkere og mere sikker på ski.

Øvelserne kan tilpasses dit træningsniveau. Tyvstart på ski består af to progressioner
Hver progression har 2 forskellige 30-minutters træningsprogrammer ,
Du kan lave programmerne fra 2 til 4 gange om ugen – skiftende imellem dem
Når du føler dig klar kan du gå videre til 2. progression
Programmerne kan også laves udendørs. Hvert program tager 30 minutter effektivt.

Du kan se, der er virkelig ingen grund til ikke at komme igang med din træning til ski.